كاهش سقف خريد «تسه‌»ها از هفته آينده
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

بر اين اساس، در هر جلسه معاملاتي و در كليه نمادهاي اوراق تسهيلات مسكن، هر كد معاملاتي، تنها تا سقف 90 ورقه تسهيلات مسكن مجاز به ورود سفارش خريد و انجام معامله است.
در اين راستا متقاضيان بايد محدوديت ياد شده را در خصوص ورود سفارشات خريد و معاملات انجام شده رعايت كنند و تخطي از پيام ناظر بازار و ورود سفارش يا خريد بيش از سقف مجاز، منجر به ابطال كليه معاملات صورت گرفته و حذف سفارش‌هاي ورود يافته شده و موضوع به مرجع رسيدگي به تخلفات ارجاع مي‌شود.
براساس اطلاعات منتشرشده، روز گذشته بازار فرابورس، دادوستد بيش از 61 ميليون اوراق بهادار به ارزش حدود 586 ميليارد ريال را به ثبت رساند كه در جريان اين مبادلات آيفكس با كاهش 17 واحدي به رقم 721 واحد رسيد.
نمادهاي دي، مفاخر و شاوان باوجود افت قيمت در رده پربيننده‌هاي بازار قرار داشتند و نماد ميدكو با كاهش قيمت، بيشترين تاثير را در افت شاخص فرابورس داشت.
نمادهاي دي، ثشرق، وگردش و ذوب توانستند به ترتيب با حجم معاملات 1/8، 7/2، 9/1 و 8/1 ميليون سهمي بيشترين حجم مبادلات بازار را از آن خود كنند.
اين در حالي است كه گواهي سپرده انصار با معاملات 201 ميليارد ريالي، بيشترين ارزش مبادلات بازار را دارا شد و به دنبال آن اوراق تسهيلات مسكن دي‌ماه 92 اوراق اجاره سامان و صايتل بيشترين ارزش معاملات را به ثبت رساندند.
افزايش 90 درصدي سود خالص فرابورس
شركت فرابورس ايران طي 9 ماهه منتهي به 30 آذرماه امسال، حدود 72 درصد از EPS سال مالي 92 را پوشش داد.
به گزارش روابط ‌عمومي فرابورس ايران، رئيس حسابداري اين شركت با اشاره به پوشش 72 درصدي EPS سال مالي 92 گفت: براي اولين بار با سرمايه 300 ميليارد ريال، سود هر سهم سال مالي ۹۲ فرابورس بر اساس عملكرد واقعي دوره 9 ماهه به‌طور خالص پس از كسر ماليات، مبلغ 694 ريال پيش بيني شده است.
اميد شفيعي با اشاره به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته قبلي پيرامون سود هر سهم فرابورس يادآور شد: شركت فرابورس ايران پيش‌بيني سود هر سهم سال مالي 92 را با سرمايه 200 ميليارد ريال در 20اسفند سال گذشته 460 ريال، در 9 مهرماه امسال 782 ريال و با سرمايه 300 ميليارد ريال 694 ريال اعلام كرده است.
وي دلايل تعديل سود فرابورس را افزايش درآمدهاي عملياتي به دليل افزايش حجم مبادلات و افزايش كارمزدهاي حاصل از آن، تغيير پيش‌بيني هزينه‌هاي عمومي و اداري عمدتا به‌دليل عدم جذب كامل پرسنل جديد در سال‌جاري و همچنين عدم محاسبه هزينه پاداش مجمع در سال 92 اعلام كرد.
به گفته رئيس حسابداري فرابورس، هيات‌مديره اين شركت تصميم دارد 20 درصد از سود خالص، به ازاي هر سهم 139 ريال را براي تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي ساليانه سال مالي 92 پيشنهاد كند.
مقايسه پيش‌بيني سال مالي منتهي به 29 اسفند 92 در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي 91، به‌ترتيب 78 درصد افزايش در فروش، درآمد و ارائه خدمات، 95 درصد افزايش سود عملياتي و 90 درصد افزايش سود خالص پس از كسر ماليات را نشان مي‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 149
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 151
بازدید ماه : 702
بازدید کل : 11588
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1